| 0 תגובות ]

גוגל הודיעה על סגירתה של התוכנית Google Answers בסוף השבוע הקרוב שעד אז יהיה אפשר לשלוח שאלות ולקבל תשובות ולמנוים עד סוף השנה הנוכחית גוגל הודיעה גם ששאלות ותשובות שנשאלו עד היום ישארו זמינים לכולם
גוגל בחרה בקפידה את האנשים שיכלו להשיב לשאלות. קבוצת המשיבים הכילה כ-800 אנשים. החברה לא סיפקה הסברים של ממש לסגירת השירות, אולם ציינה בפוסט בבלוג הרשמי שלה, כי "גוגל אנסרז היה פרויקט ניסיוני נהדר עבורנו, שסיפק לנו חומר לפיתוח מוצרים עתידיים רבים, לטובת המשתמשים שלנו".

לכתבה המלאה..
| 0 תגובות ]


אתר קבצי הווידיאו יוטיוב יתחיל לספק את סרטונים לטלפונים סלולרים במסגרת הסכם לשיתוף פעולה עם חברת הסלולר האמריקאית ורייזון ויירלס. כך דיווח העיתון
"וול סטריט ג'ורנל".
זהו פריצת דרך ראשונה להרוויח בתחום מחוץ למחשבים יוטיוב הוא האתר הפופולרי ביותר לסרטוני וידיאו שמועלים ע"י גולשים והוא מארח למעלה מ100 מיליון צפיות ביום ומחזיק נפח של כ29 משוק המולטימדיה בארצות הברית
בעקבות הרכישה של גוגל החלו ביוטיוב להכניס זכויות יוצרים תוך שיתוף פעולה אם חברות שברשותם תוכן מוגן

לכתבה המלאה..
| 0 תגובות ]



בתום קרב משפטי ארוך הגיעה גוגל להסכם עם איגודי העיתונאים (SOFAM) והצלמים (SCAM) הבלגיים, כך מדווח הניו יורק טיימס. במסגרת ההסכם תפתח ענקית החיפוש את הארנק ותשלם תמורת תוכן מעיתונים בלגיים.ההסכם מיישב את המחלוקת לגבי שירות החדשות של גוגל, Google News, הניזון מכותרות ותמונות מאתרי העיתונים השונים, אותם הוא מציג לקורא. בספטמבר האחרון גוגל הפסידה בתביעה שהוגשה נגדה מטעם Copiepresse, ארגון המיצג עיתונים בצרפתית וגרמנית בבלגיה.
להמשך הכתבה בנענע
כמו כן חוייבה גוגל לפרסם את פסק הדין בדף הבית של גוגל בלגיה
לחץ לצפייה

לכתבה המלאה..
| 0 תגובות ]

אולפן סרטים צרפתי תובע את גוגל אחרי שכ-50 אלף גולשים הורידו בחינם סרט שהפיק בתביעה שהגישה היום Flach נגד גוגל בבית משפט מסחרי בפאריס, טוענת החברה כי סרט שהפיקה בשם "העולם לפי בוש" (The World According to Bush), הוצג בחינם באמצעות שירות קבצי הווידיאו הצרפתי של גוגל, גוגל פראנס וידיאו.
לפי הערכות שלנו אומר מפיק הסרט הצרפתי, ג'אן פרנסואה לפטי הנזק שנגרם לנו עקב ההורדות נערך בשווי של 500 אלף יורו
אם הגשת התביעה דאגה גוגל להוריד את הסרט שהועלה לגוגל וידאו

לכתבה המלאה..
| 0 תגובות ]

מניות ענקית החיפוש גוגל חוצה היום את רף ה500 דולרים למניה אחרי שהחברה חשפה שורה של הנחות שתעשה לגולשים שישתמשו שתוכנית התשלומים של החברה בזמן החגים עליית המניות מעמידה את שווי גוגל בכ155 מיליארד דולר יש לציין שרק באוגוסט 2004 שווי מניה בחברה 85 דולר למניה

לכתבה המלאה..
| 0 תגובות ]






Google, Yahoo ו-Microsoft הכריזו על תמיכתן ב-Sitemaps (www.sitemaps.com), פורמט חינמי ומאוחד עבור ספקי תוכן ומנהלי אתרים, אשר במסגרתו הם יכולים לפרסם את התוכן שלהם.
קובץ Sitemap הינו למעשה קובץ בפורמט XML אשר ניתן לאחסן באתרי אינטרנט, והוא פועל כסימן למנועי חיפוש לבצע "זחילה" (Crawl) - הקיטלוג אשר מחשבי מנועי החיפוש מבצעים באופן אוטומטי ברחבי הרשת - בעמודי אינטרנט מסויימים. המטרה הסופית היא לבצע "אינדוקס" כולל ואפקטיבי יותר לאינפורמציה השונה שנמצאת ברשת.

לכתבה המלאה..
| 0 תגובות ]

בעקבות חשיפת כוונתה של גוגל להיכנס גם לעיתונים בפרסום הודיעה יאהו שבכוונתה להיכנס לשיתוף פעולה עם 176 עיתונים ב-7 רשתות בארצות הברית בין השאר יהאו חתמה עם אותם חברות על הצגת תוכן החדשות ברחבי יאהו ומצד שני תיתן יאהו לאותם
חברות מפות ושרותים אותם יצטרכו החברות.
כמו כן מודעות שפורסמו בעתונים יפורסמו מהיום גם באתר יאהו בקטגוריית הפרסום שלו .
יש לציין שגוגל כבר החלה את התוכנית אומנם בגרסת ניסיון בלבד והזמינה רק כמות מצומצמת של בעלי פרסום
האם זה מה שיגרום ליאהו להתרומם מול גוגל ומיקרוסופוט נקווה לראות אותם עולים קצת בתקווה לשיפור

לכתבה המלאה..
| 0 תגובות ]

גוגל אדסנס

התוכנית הזאת מיועדת לבעלי אתר אינטרנט או בלוגים למינהם שרוצים להרוויח כסף כל מה שצריך לעשות זה להירשם ולחכות לאישור לאחר האישור אתה מעתיק קוד מהתוכנית שלהם אצלך באתר ועל כל לחיצה אתה מתחלק עם גוגל בנתחי הרווח.

כיום יש המון אתרים שמשתמשים בתוכנית הזאת שנקראת גוגל אדסנס והרבה אתרים גדולים ומוכרים משתמשים בתוכנית הזאת בינהם גם הרבה שכתבו ספרים איך להרוויח אם גוגל אדסנס עצות וטריקים למינהם הצעות מיטוב לצד הטמעת עיצוב


"זאת תוכנית שמתגמלת אנשים לא עבור ידע בכתיבה או מחווה טוב אלא ידע בפרסום כדי למשוך עוד אנשים לפרסם

(יתכן שחלק מהנאמר כאן לא יובן כי זה תורגם מאנגלית בציטוט של בעלי אתרים)

סיפורים של AdSense טווח עושר מכמה מאה דולרים חודש ל $50,000 או יותר שנה, אף על פי ש גבוה-דולר יומים התשלומים קלושים. הם דורשים אתר אינטרנט עם טונים של זרם מידע והיכולת להניח ב 18- ימי שעה עבדו את המערכת.

Pirillo, למי יש הבא מתפקיד הקודם שלו כמחשב על הכעת-מתים TechTV ערוץ כבל, אומר קרחת יער של הוא יותר מ $10,000 חודש.

לפני AdSense, שזה התחיל במרץ 2003, bloggers ומוציאים לאור אינטרנט קטנים אחרים אפשרויות יותר מעטים לעשות כסף. הם יכלו להניח מודעות כרזה על האתרי אינטרנט שלהם עבור דברים לא קשורים, או תוכניות עמלה מאמזונה וeBay. "זה הרבה מאד יותר עבודה, ולא קיבלו הרבה ," Pirillo אומר.

עם AdSense, "אתה כותב תוכן, פרסם אותו, והכסף מתחיל לזרום," הוא אומר.

כאשר הוא פירסם את הכעת-מתים סיליקון סמטה עיתונאי עיתון, Jason Calacanis אומר, הוא רגיל להתענות מנדודי שינה, מדאיג על החודשי שלו $200,000 ל $400,000 חשבון הדפסה.

הוא כעת מפעיל חברה נקראה Weblogs, איזה מפרסמים 75 אתרים אינטרנטים על נושאי כמו כרכבים, התקנים, מוסיקה ווידאו משחקים ספרתי. הוא יושן הרבה יותר טוב, הוא אומר, בגלל ש"עם AdSense, אתה יודע לך תמיד עושה כסף. קבלי החיים שלך הרבה מאד easier."

בארבעה חודשים ראשונים שלו של פרסום אינטרנט, AdSense הביאה ב $45,000. כמה של blogs תוצרת שלו $3,000 חודש. הכי טוב עושה "ארבעה איורים," Calacanis אומר שלו, אף על פי ש לא רוצה של הוא למלא במספרי מדוייק. "וזה עם שיווק אפס," הוא אומר.

איך זה עובד

Google וYahoo שולטים על הפרסום המקוון עסקי, איזה מצופה לצמוח ל $5.6 ביליון ב 2008, מ $2.7 ביליון ב 2004. רווח מפרסום חיפוש מאופשר Google ליותר משלו כפול הכנסה ב 2004, ל $3.1 ביליון.

הטקסט רעיון — מודעות שמופיעות הבאות לחפש תוצאות — מפעל על "משכורת-לוחצת-לכלה" מודל. משכורת מפרסמים רק אם מישהו לוחץ על מודעה. להשתמש את התוכניות, מפרסמים קונים "מילות מפתח " עבור בכל מקום שהוא מ 5 אחוזים ל $100 מילה. אלה האנשי ביטוי לתוך סוג תיבות שאילתה כאשר הם'מחפש מחדש, כמו כ"Atlanta צלם חתונה " או "Omaha מסעדות איטלקית."

AdSense עובד כחלק של מודל מילת מפתח זה; שלוחה של זה של מה Google נקראת שלו AdWords תוכנית, איזה מתחרה נגד Yahoo Overture יחידה.

AdSense תוכנית בונוס עבור מפרסמים שמשתמשים Google AdWords. דרך AdSense, Google לקוחות מקבלות לחזר את הסחורות שלהם מעבר לGoogle עמוד — בית פוטנציאל משיג יותר מ 200,000 משותפים אתרים אינטרנטים.

אופרטורי אתר אינטרנט קטנים התקהלו לAdSense כדרך למשוך פרסום. לשתף, הם נרשמים בGoogle, איזה סקירה האתר. פעם פלח קטן של קוד מחשב שפה מושתלת על מוסכמת אתר, Google עושה התואם שאר — קישורי מודעה ממחסן שלו של לקוחות לאתרי נאותים.

There אומנות לoptimizing אתר למשוך יותר קישורים — וחולל יותר הכנסה.

Gilmore הומוסקסואלי, מי מפעיל Seattle-מבוסס recipezaar.com, אומרות את הtrick למשוך מודעות הבאות למתכונים מעבר לעמוד ראשי. "המודעות מצטרכות למיועדות," היא אומר, "לכן כאשר מישהו זה קורא על מרק תרנגולת, מודעה עבור אחד מהמרכיבים של עניין יציב."

מוציאים לאור אתר אינטרנט מצטרכים ליצירתים, אומר Dave Lavinsky של TopPayingKeywords.com, AdSense אתר עצה. צייר בית פרסום השירותים שלו על אתר תוצרת בית משאיר כסף על הטבלה אם הוא הזכרה רק בית מצייר, הוא אומר. "'Housepainting' 20- מילת אחוז. 'הטבת בית ' $2, שווה לכן אתה יצטרך ליצור תוכן עבור זה."

אבל Sullivan אומרות tricks מכאיבות מילות מפתחות את התקינות דבר העורך של אתרי. בעיה אחרת, הוא אומר, האם ההתרבות של מחשב-ניצר מדריכים עם קישורים לבתי מלון, מסעדות ובידור ולא תוכן דבר העורך אמיתי, fueled על ידי הזמינות של "מודעות על ידי Google " נבדקות.

Wojcicki אומרת Google מנסה לסקירה כל האתרי בתוכנית שלו, ומסירים עבריינים כמו כהאתרי מדריך. מבקרים אומרים את הסקירת אתר יכולות ללפעמים תוצאה בFCC-like "משפחה ידידותית " מסנן. Bloggers מתלוננת על נדחה עבור דיונים של מיניות ושימוש של אפס-מכתב מילים.

"אני ביקשתי, התווכחה ועירערה לסיבה עבור חודשים," אומר מחבר Susie Bright, ששלו אתר נוהל דיון נושאי מיניות. " אני הצביע חוץ שכל השיבוצים שלי דברים שאתה ניכלת לeasily נקרא ב ... כלשהו מספר של mainstream עיתונים שמכסים סקס ופוליטיקה מבהגינות נקודה מתוחכמת של תצוגה. ואני הצבעתי חוץ שהקריין שלי כמו לקנות מכנסיים, המשך חופשה, קנה דיו וקונים בסיסים כל האותו דבר דברים כולם זה אחרת עושה."

Wojcicki לא כתובת הספציפיים של מתיחסים של מבריק, אבל אומר AdSense לא עבור כולם. "אנחנו'קפדן מאוד מחדש על מי שאנחנו מרשים לתוך הרשת שלנו. אנחנו אתרי לדחות עם תוכן כמה אנשים יכולים להרגיש לאים נוחים על."

עם משכורת-לוחצת-לכלה מ מודעות, Google וYahoo נעל בקרב צורב עבור דולרי מפרסם. אבל Yahoo לא מתחרים עם AdSense עבור מוציאים לאור — קטנים עדיין. Yahoo אומר אותו יכיר הצעה שנה זאת יותר מאחרת.

עבור כעת, Google רוב נכבד AdSense מתחרה מוחזקת Kanoodle פרטה, איזה מוסכם אתר פיקח. זה עובד עם מוציאים לאור קטנים ו(USATODAY כולל.com וMSNBC ) אחד גדול וחולקים מAdSense במפרסמים אלו יכולים לבחור אזורי נושא מהאתרי היכן הם רוצים את המודעות שלהם להופיע.

"הפרסום חיפוש שוק ימין חם אדום כעת, ומוציאים לאור ומפרסמים רוצים יותר," אומר Kanoodle CEO Lance Podell. " אנחנו אותם הצעה יותר מקום להציג את המודעות שלהם, והם אוהבים אלו."

איך יחפש לרחוש ארוך?

Google מנית ציבורית תחילית הצעה קיץ אחרון רחוב דופן תחושה. המניה פתחה ב $85 שיתפה וכעת מוכרת עבור מסביב $180, מטה משלו 52- שבוע גבוה של $216. כמה אנליסטים מדאיגים אלו החם-אדום ש שילם שוק חיפוש יכל להתחיל לcool למטה.

Forrester מחקר, שינוי ירוד יותר מוקדם היטלים, מצפה 30% גידול בפרסום חיפוש הכנסה שנה זאת, אחרי 45% קפיצה ב 2004.

"לחץ הונאה" nettlesome נושא אחרת עבור Google וYahoo.

משכורת מפרסמים עבור מודעות רק כאשר הם'לחצו מחדש, אבל זה לא תמיד עובד דרך זה.

כמה מתחרות לוחצות מודעות רק להפעיל מעלה החשבונים של בחור האחרים. מוציאים לאור אינטרנט עם AdSense קבל החברים שלהם ללחוץ מודעות לכן הם יכולים לקבל יותר כסף. כמה למנהלים אתרים אינטרנטי הבנה יש הגדרה מיכנה לחוץ מודל נקראו "Hitbots" או "Clickbots," שלחץ הרחק כל היום, ועלות המפרסם.

מאמצי כמו "אים את המודל העסקי שלנו," Google CFO George Reyes אמר בועידת תעשייה אירע לאחרונה. "משהו צריך לניעשה על זה, באמת, באמת מהירו."

אוניברסיטה של פרופסור קליפורניה ג'ון בתלה (John Battelle), מי כותב ספר על חיפוש, אומרת את ההצלחה של AdSense בנתה "גדילה, באופן קיצוני offshore תעשייה מתוחכמת."

"יש שם יותר של אתרי אלה ממך יכולים להימיין," הוא אומר. " הגולמים לוחצים על המודעות ואז ללא מהלוחצים לתוך סיבוב פתיחים עבור המפרסמים. לא איך אמור של זה זה לעבוד."

Google וYahoo אומרים הם עובדים על הבעיה, אבל Battelle לא חושב מספיק זה.

Yahoo, מיקרוסופט ואמריקה החליפה מקוונת יחד על מספר מאורע להאבק קללת דואר אלקטרוני, וBattelle אומר Google וYahoo יצטרך להציג אותו דבר סוג של מנהיגות חיבור. "בגלל שאם הם לא, זה יסיים מעלה תשך להם בבדל."



לכתבה המלאה..
| 0 תגובות ]

גוגל משלמת סכום אחרי הלחיצה על התוכן של הפרסומת והסכום הזה מגוון מ4 סנט בערך ועד עשרות דולרים ללחיצה ויש לך אפשרות לבחור במילות מפתח כמובן שתשתמש במילות מפתח שקשורות לתוכן האתר שלך אחרת אתה עלול להיתקל בתנאי המדיניות של גוגל ולהימחק מתוכנית גוגל אדסנס .
אם יש לך חשבון בגוגל אדוורס תוכל לראות שאם תעשה שם מילות מפתח מסוימות תראה שהוא יכול להביא לך את אותו נושא במילה שונה אם רמת יוקר שונה לדוגמה
נגיד תבדוק על מכונית.
  • מכונית: 0.92 $
  • רכב: 1.11 $
  • גיפ: 0.49 $
  • משאית: 0.57 $
  • רכב ספורט: 1.38 $
  • רכב מודל: 0.77 $
מפה אתה רואה שלכל מילה יש תשלום שונה

תוכן זה לא בא לעודד שום לחיצה על פרסומות אלא לידיעה בלבד

לכתבה המלאה..
| 0 תגובות ]

גוגל הפרישה 500 מיליון דולר לתביעות זכויות יוצרים-גוגל מכחישה
עסקת גוגל יו-טיוב התבצעה תמורת העברת מניות לפי שווי של 1.65 מיליארד דולר. עכשיו האם כל זה נכון שבתוך העיסקה הוכנסו גם 500.000 דולר כדי לכסות תביעות של זכויות יוצרים האם זה נכון? בינתיים אין לדעת

מנכ"ל החברה, אריק שמידט דחה את השמועות . שמידט טוען שכל הסיפור של ההפרשה הוצג ע"י בלוג אנונימי ואם כבר מדברים אז גם את עצם עיסקת הרכישה פורסם בבלוג לפני שהוכרזו הדברים על הרכישה

את הידיעה שהופיעה בבלוג האנונימי הפיץ מארק קובן, מבעלי קבוצת ה-NBA דאלאס מייבריקס, התבטא מספר פעמים בעבר נגד העסקה ונגד חוקיות הפעילות של יו-טיוב. כאמור, השמועות על ההפרשה הסודית מרחפות כבר זמן מה באוויר, היא הגיעה גם לאתרי Cnet ו- ZDNet וכמו כן לאתר החדשות של גוגל עצמה.

בכנס בו השתתף שמידט, בשלב השאלות, הופנתה אליו השאלה אודות ההפרשה הסודית. עוד נשאל שמידט לגבי הצעדים שנוקטת גוגל על מנת להסדיר את בעיית זכויות היוצרים מול חברות המדיה.

לסיכום שמידט לא מודה שהופרש סכום כזה לצורך זכויות יוצרים ימים יגידו


לכתבה המלאה..
| 0 תגובות ]

גוגל שלחה בטעות וירוס לאלפי מנוים בבלוג הוידאו של החברה המנוים הם אלו שנתנו אפשרות לשליחת דואר אלקטרוני אליהם אם סרטונים חדשים הוירוס שנקרא קמה סוטרא תולעת מחשבים לא מזיקה הודעת הדואר הזאת היא וירוס במסווה של הודעה עם תוכן פורנוגרפי את שמה קמה סוטרא קיבלה מאחד הקבצים ששמו כך
התולעת הייתה אמורה לדרוס קבצים של תוכנות אנטי וירוס בתאריך ספציפי, אך בפועל לא גרמה נזק. בניגוד לתולעים אשר הפיצו את עצמן באופן אוטומטי, במקרה של "קאמה סוטרה" היה צורך לפתוח את הקובץ המצורף על מנת להידבק אומרים בגוגל חברות האנטי וירוס העלו כוננות בדרגה בעת התפשטותה אך הגיעו למסקנה שהיא בילתי מזיקה והעניין גוועגוגל פרסמה התנצלות רישמית בבלוג שלה והציעה לכל מי שנדבק רכיב נורטון חינם כדי לנקות את הוירוס מהמהחשב

לכתבה המלאה..
| 0 תגובות ]


ענקית החיפוש באינטרנט Google אישרה את שליטתה המתמשכת בשוק על-ידי כך שהכריזה כי רווחיה ברבע השלישי של השנה כמעט והוכפלו. במהלך שלושת החודשים עד סוף חודש ספטמבר, הכנסת הנטו של החברה הייתה 733 מיליון דולר - עלייה של 92% מ-381 מיליון הדולר שהרוויחה באותה תקופה בשנה שעברה. בעוד מכירות הפרסומות שלה מרקיעות שחקים, רווחיה של Google עלו ב-70% מאז שנה שעברה ל-2.7 מיליארד דולר.

נתונים אלו מגיעים כשבוע לאחר ש-Google רכשה את אתר סרטוני הווידאו הביתיים הפופולרי YouTube, עבור 1.65 מיליארד דולר.

"המספרים שלנו ברבע השלישי של שנת 2006 הינם עדות לכוחה של רשת המפרסמים והשותפים שלנו, בנוסף למיקוד הקבוע שלנו ברווחת המשתמשים", מסר מנכ"ל חברת Google, אריק שמידט, בראיון ל-BBC.

התוצאות הפיננסיות החדשות של Google עברו את כל תחזיות המומחים בשוק. "הבחורים האלה פשוט ממשיכים 'להביא את המכה'", אמר טים בויד, אנליסט בחברת Carlis & Co. "שאלת מיליון הדולר היא, מה הם יכולים לעשות עם YouTube ובאיזו מהירות תהיה למעשיהם השפעה אפקטיבית".


להמשך הכתבה ב nfc

לכתבה המלאה..
| 0 תגובות ]


גוגל מתכוונת להשיק שירות פרסומות טקסט חדש, הפעם מחוץ לגבולות האינטרנט. המודעות ישולבו ב-50 עיתונים שכבר נבחרו וגוגל מרחיבה בימים אלו את ההיצע, כך מסרה החברה

בינתיים הוזמנו לשירות למעלה מ-100 מפרסמים, שיוכלו לרכוש שטחי פירסום דרך גוגל ברשת. הניסוי צפוי להימשך שלושה חודשים והמודעות יופיעו בעיתונים יומיים, ביניהם הניו יורק טיימס, הבוסטון גלוב והוושינגטון פוסט. במידה והניסוי יוכתר כהצלחה, גוגל מתכננת להרחיב את התוכנית ולהציע אותה למאות אלפי המפרסמים המנויים על שירותיה כיום. השירות עשוי לסייע גם לעיתונים, שתקציבי הפירסום המופנים אליהם מידלדלים בהדרגה.

"למפרסמים ניתנת האפשרות לפרסם במגוון עיתונים מודפסים דרך האינטרנט ולהגיע לקהלים חדשים", מסר מייקל מייזל, דובר גוגל, לרויטרס. בשנה שעברה ניסתה גוגל למכור שטחי פרסום במגזינים, ביניהם PC Magazine, אך ללא הצלחה יתרה.


להמשך הכתבה בנענע

לכתבה המלאה..
| 0 תגובות ]

גוגל הודיעה על רכישת חברת JotSpot, המפתחת טכנולוגיה המאפשרת לגולשים ליצור תכנים ולשתף פעולה בכתיבה עם משתמשים אחרים באינטרנט. התנאים הכספיים של העסקה לא נמסרו.כלי Wiki מאפשרים למשתמשים ליצור תכנים, לשתפם עם אחרים ולשכתב תכנים של גולשים אחרים. כלי הוויקי המפורסם ביותר היא האנציקלופדיה המקוונת Wikipedia. הממוקמת בפאלו אלטו, ארה"ב, הפיצה בחודש יולי גירסה חדשה של הטכנולוגיה שלה, המאפשרת ליצור דפי וויקי הדומים לגיליונות אלקטרוניים, אלבומי תמונות ועוד יישומים שאנשים יכולים לעדכן בשיתוף פעולה ברשת. עד כה, דפי wiki דמו בעיקר לדפי HTML בסיסיים על רקע לבן, לרוב ללא תמונות.
להמשך הכתבה ב ynet

לכתבה המלאה..
| 0 תגובות ]

חודשים ספורים לאחר החקירות המתוקשרות נגד האתרים וואלה ו-ONE שיזם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, מתברר כי חברות נוספות גובות תשלום עבור מודעות לאתרי הימורים באינטרנט בניגוד לחוק ובאין מפריע.

הולכי רגל ומשתמשים בתחבורה ציבורית נחשפים בימים אלה לקמפיין נרחב של אתר האינטרנט king.co.il שמודעותיו פרוסות על גבי האוטובוסים של קואופרטיב דן. קינג הוא אתר האינטרנט שבעטיו נחקר לפני כמה חודשים יורם ארבל, מבעלי ONE, בחשד שפירסם מודעות שלו. בקינג ניתן להמר בכסף במשחקי בלאק ג'ק, רולטה, פוקר ובינגו, לאחר הורדת תוכנה ומסירת פרטי כרטיס האשראי. הגלישה אל אתרי ההימורים אינה אסורה בישראל, אך רכישת מודעות מהם ופרסומן אינם חוקיים.

מבדיקת TheMarker שנערכה שלשום עולה כי גם השלוחה הישראלית של גוגל (google.co.il) גובה תשלום עבור פרסום מודעות של אתרי הימורים. גוגל מפרסמת את אתרי ההימורים bet365.com ו- carnivalcasino.com הנמצא בבעלות אמפייר אונליין של נעם לניר. גוגל מפרסמת את האתר בעמודת הקישורים הממומנים המופיעה בצדו השמאלי של המסך.

הפרסומת לאתר הופיעה לאחר הקשת מלת החיפוש "הימורים" או "קזינו". גוגל גובה מהמפרסם תשלום עבור כל משתמש שיקיש את מלת החיפוש "קזינו" או "הימורים" ולאחר מכן ייכנס לאתר דרך העמודה השמאלית, ולא דרך העמודה המרכזית שמהווה מנוע חיפוש אובייקטיווי. כדי להופיע בקישור הממומן המפרסם נדרש "לרכוש" מלות חיפוש מסוימות בדרך של מכרז - המרבה במחיר זוכה להופיע במקום גבוה יותר. המפרסם משלם עבור כל הקלקה על המודעה. התשלום יכול לנוע בין סנטים בודדים למאות דולרים עבור כל הקלקה על המודעה. עד לפני כחודש ניתן היה לצפות גם במודעה של קינג בגוגל הישראלי.

מנוע החיפוש גוגל העולמי חולש על מרבית ההכנסות מפרסום אינטרנט בעולם, והשלוחה הישראלית שלו, המנוהלת על ידי מאיר ברנד, מאיימת לכרסם בעוגת ההכנסות מפרסום של שאר הפורטלים ואתרי החדשות בישראל.

ממשרד המשפטים נמסר: "פרקליטות המדינה הכינה חוות דעת בנוגע להיקף ההימורים הבלתי חוקיים באינטרנט. הפרקליטות והמשטרה מתכוונות להגביר את פעילות האכיפה בתחומים אלה".

מחברת כנען, זכיינית הפרסום על גבי האוטובוסים של דן, נמסר: "החברה פועלת לפי החוק. איננו מפרסמים בתי קזינו ו/או הימורים מכל סוג שהוא. אתרי משחקים כמו פוקר ושש בש בהם פקטור המיומנות גובר על פקטור המזל אנו מפרסמים על פי חוות דעת משפטיות".

מגוגל נמסר בתגובה: "גוגל אוסרת על פרסום אתרי הימורים המשלבים הימורים בכסף. גוגל סורקת באופן שוטף את הפרסומות באתר, ובמידה שהיא נתקלת בפרסומת המפרה את נהליה, היא מסירה אותה. האתרים המדוברים לא הופיעו בגוגל כאשר התקבלה פניית TheMarker
לכתבה באתר הארץ

לכתבה המלאה..
| 0 תגובות ]

יו טיוב (YouTube), מפעילת אתר קובצי הווידיאו המוביל בעולם, הסירה קרוב ל-30 אלף קבצי וידיאו המוגנים בזכויות יוצרים שהוצגו באתר, בעקבות דרישתם של 23 תחנות טלוויזיה ואולפני סרטים ומוסיקה יפאניים. יו טיוב, אשר נרכשה בשבוע שעבר על ידי ענקית האינטרנט גוגל תמורת 1.65 מיליארד דולר, נענתה באופן מיידי לדרישה שהועברה אליה באמצעות איגוד זכויות הסופרים, המלחינים והמו"לים של יפאן.

מרבית הסרטונים המוצגים ביו טיוב הם מתוצרת בית, אולם האתר מציג גם חומרים המוגנים בזכויות יוצרים. בעקבות רכישתה על ידי גוגל מוקדם יותר החודש, החלו כמה מחברות המדיה הגדולות בעולם לבחון דרכים לקבל חלק מרווחי האתר עבור שידור סרטוני וידיאו שבבעלותן, המוגנים בזכויות יוצרים.

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח בשבוע שעבר כי מספר חברות מדיה גדולות, בהן ניוז קורפ (סימול NWS) של רופרט מרדוק, ויאקום (סימול VIA) וחטיבת NBC יוניברסל של ג'נרל אלקטריק (סימול GE), איחדו כוחות כדי לבחון את ההשלכות המשפטיות של שידור מיליוני סרטוני וידיאו המוגנים בזכויות יוצרים באתר יו טיוב מדי יום. עורכי דין של חברות המדיה הגיעו למסקנה כי יו טיוב עשויה להיקנס בסכום של 150 אלף דולר בגין שידורו של כל סרטון. ויאקום מעריכה כי גולשים צופים מדי יום ב-80 אלף סרטונים שנלקחו מערוציה - בהם MTV, קומדי סנטרל וניקלודאון.

יו טיוב הוא האתר הפופולרי ביותר לסרטוני וידיאו המיוצרים על ידי הגולשים, והוא מארח 100 מיליון צפיות בווידיאו מדי יום. לפי נתוני HitWise, זהו האתר המוביל בשוק חיפוש הווידיאו המקוון, עם 29% משוק המולטימדיה בארה"ב.

חברות המדיה הגדולות העלימו עין עד כה מהצגת סרטוני וידיאו ותכנים נוספים המוגנים בזכויות יוצרים באתר יו טיוב, בעיקר בשל החשיפה העצומה של האתר. בניסיון להימנע מהגשת תביעות נגדו, ניהל יו טיוב מגעים עם חברות המדיה הגדולות, ובאחרונה הודיע על חתימת הסכמים נפרדים עם CBS, NBC יוניברסל, וורנר מיוזיק וחברת יוניברסל מיוזיק של ויוונדי, שיאפשרו שידור של סרטוני וידיאו מספריות החברות - בתמורה להתחלקות ברווחי הפרסום באתר.

עם זאת, בעקבות רכישתה של יו טיוב על ידי גוגל עתירת המזומנים, נוטות כעת חברות המדיה הגדולות לדרוש נתח גדול יותר מהרווחים. במסגרת ההסכם לרכישתה של יו טיוב, גוגל תשלם 1.65 מיליארד דולר במניות בעבור הבעלות על הסטארט אפ בן 19 החודשים - המעסיק 67 עובדים בלבד.

העסקה הסופית - הגדולה ביותר בתולדות גוגל (סכום הרכישה מתקרב לסכום הכולל ששילמה גוגל על כלל רכישותיה הקודמות) - אושרה על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות. לפי ההסכם, יו טיוב תשמור על עצמאותה במידה משמעותית, ותוכל תשמור על מותגה ומשרדיה.



להמשך הכתבה באתר http://www.themarker.com/

לכתבה המלאה..
| 0 תגובות ]

גם עכשיו נשרכת מיקרוסופט אחרי העשייה של גוגל

מיקרוסופט הגדילה את תיבות הדואר בשירות Hotmail העולמי מ-250 מגהבייט ל-1000 מגהבייט (למי שרשם בכתובתו כי הוא תושב ארה"ב) - זאת, בעיכוב ניכר לאחר המתחרות הגדולות, יאהו! וגוגל. שירות hotmail צפוי להיות מוחלף בשירות Live Mail במסגרת כל השירותים המקוונים של מיקרוסופט המכונים Live.

Live Mail יציע, על פי מיקרוסופט, שטח אחסון "בלתי מוגבל".

שירות הדואר Gmail של גוגל הושק בבטא ב-2004 והציע כבר אז תיבה של 1000 מגהבייט, ומאז הוגדל מספר פעמים ועומד היום על 2785 מגהבייט (כשגוגל ממשיכה להגידל אותו סאופן רציף). במרץ 2005, הוגדל שירות הדואר



להמשך הכתבה באתר ynet

לכתבה המלאה..
| 0 תגובות ]

האם דירוג נמוך שבעקבותיו לא מוצג אתר במנוע החיפוש של גוגל הוא אכן בגדר השמצה? השופט ג'רמי פוגל מבית המשפט המחוזי בקליפורניה פקפק בכך, והוסיף שייתכן בהחלט שגוגל רשאית לבחור אתרים כראות עיניה. הדיון התנהל בתביעה שהגישה חברת KinderStart.com, אשר טענה שהנוסחה לפיה מדרגת גוגל את הפופולאריות היחסית של אתרים אינה הוגנת. החברה טענה שגוגל מפירה את חוקי ההגבלים העסקיים, פוגעת בחופש הדיבור ומשמיצה אותה.

אולם, בישיבה שעסקה בשאלה אם התביעה תעבור לשלב הראיות או תידחה על הסף, הביע השופט חשש שהתובעים לא הצליחו להוכיח את הבסיס החוקי לטענת ההשמצה. "אני חושש שלא השתכנעתי שיש עילה לתביעה" אמר פוגל. השופט שאל אם לא עומדת לגוגל הזכות של חופש הדיבור, ואם אין היא רשאית לקבוע עדיפות לאתרים מסוימים בנוסחאות החישוב של מנוע החיפוש שהיא מפעילה. "נניח שגוגל סבורה שאתר KinderStart.com אינו ראוי לצפייה. האין היא רשאית לומר זאת?".

לטענת KinderStart.com, ירד במרץ 2005 הדירוג של האתר בגוגל לאפס באופן פתאומי, והדבר פגע בעסקי החברה. התובעים ביקשו להגיש תביעה ייצוגית בשם כל האתרים שנפגעו מהשינויים התכופים בשיטת הדירוג של גוגל, שמבוססת על נוסחה סודית. לטענת גוגל הסודיות הכרחית כדי למנוע מניפולציות מצד בעלי אתרים. ביולי השנה כבר דחה בית המשפט בארה"ב את התביעה כנגד גוגל, אך אישר ל-KinderStart.com להכניס שינויים בכתב התביעה ולהגיש אותה מחדש.


להמשך הכתבה באתר pc

לכתבה המלאה..