| 0 תגובות ]

האם דירוג נמוך שבעקבותיו לא מוצג אתר במנוע החיפוש של גוגל הוא אכן בגדר השמצה? השופט ג'רמי פוגל מבית המשפט המחוזי בקליפורניה פקפק בכך, והוסיף שייתכן בהחלט שגוגל רשאית לבחור אתרים כראות עיניה. הדיון התנהל בתביעה שהגישה חברת KinderStart.com, אשר טענה שהנוסחה לפיה מדרגת גוגל את הפופולאריות היחסית של אתרים אינה הוגנת. החברה טענה שגוגל מפירה את חוקי ההגבלים העסקיים, פוגעת בחופש הדיבור ומשמיצה אותה.

אולם, בישיבה שעסקה בשאלה אם התביעה תעבור לשלב הראיות או תידחה על הסף, הביע השופט חשש שהתובעים לא הצליחו להוכיח את הבסיס החוקי לטענת ההשמצה. "אני חושש שלא השתכנעתי שיש עילה לתביעה" אמר פוגל. השופט שאל אם לא עומדת לגוגל הזכות של חופש הדיבור, ואם אין היא רשאית לקבוע עדיפות לאתרים מסוימים בנוסחאות החישוב של מנוע החיפוש שהיא מפעילה. "נניח שגוגל סבורה שאתר KinderStart.com אינו ראוי לצפייה. האין היא רשאית לומר זאת?".

לטענת KinderStart.com, ירד במרץ 2005 הדירוג של האתר בגוגל לאפס באופן פתאומי, והדבר פגע בעסקי החברה. התובעים ביקשו להגיש תביעה ייצוגית בשם כל האתרים שנפגעו מהשינויים התכופים בשיטת הדירוג של גוגל, שמבוססת על נוסחה סודית. לטענת גוגל הסודיות הכרחית כדי למנוע מניפולציות מצד בעלי אתרים. ביולי השנה כבר דחה בית המשפט בארה"ב את התביעה כנגד גוגל, אך אישר ל-KinderStart.com להכניס שינויים בכתב התביעה ולהגיש אותה מחדש.


להמשך הכתבה באתר pc

0 תגובות

הוסף רשומת תגובה